Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tipik van RTBF: La Deux en Pure worden een nieuw 360°-merk voor jongvolwassenen
#1
bron: www.mediaspecs.be

RTBF staat op het punt een nieuw medium te lanceren, op basis van een fusie tussen tv-zender La Deux en radiostation Pure. Op 7 september zal het van start gaan met Tipik, een project ‘digitaal-radio-tv’ voor een jongvolwassen doelgroep (25-44-jarigen).

Tipik is beschikbaar via RTBF.be/tipik (vanaf 7 september), een Facebookpagina, een Instagramaccount, een YouTubekanaal en op Auvio. De radioprogrammatie (het voormalige Pure) wordt grondig vernieuwd. Het televisiegedeelte (het voormalige La Deux) behoudt de vaste waarden, maar tal van nieuwigheden geven de voormiddag, access- en primetime wel een boost. Qua aanbod plaatst Tipik eigen producties en sterke programma’s centraal.

Vanaf eind 2018 evolueerde de eerder mediagerichte RTBF naar een publieksgerichte structuur en paste het zijn content aan aan vier fundamentele doelgroepen, waaronder de jongvolwassenen. Die doelgroep onderscheidt zich zowel door specifieke waarden (authenticiteit, transparantie, eenvoud, concreetheid, enz.) als door een dualiteit: de behoefte aan lichtheid en ontspanning enerzijds en de zin om de wereld te begrijpen en er vat op te krijgen anderzijds.

Tipik zal deze aandachtspunten ontwikkelen:
  • Charismatische en authentieke ambassadeurs

  • Diversiteit en verschil

  • Betekenis en ontdekking

  • Lichte en humoristische tone of voice

  • Sterke thema’s en evenementen

  • Belgische identiteit in content en expressie
[-] The following 1 user says Thank You to leuvens for this post:
  • master-magic (09-01-2020)
Antwoord
#2
Staat nu ook aangegeven op de website van Telenet: 

Vanaf 7 september krijgen enkele RTBF-kanalen een nieuwe naam en logo.
  • La Deux verandert naar Tipik TV (Vlaanderen: 131 - Brussel 2)

  • Radiozender Pure FM verandert naar Tipik (Vlaanderen: 923 - Brussel: 903)

  • Pure Vision verandert naar Tipik Vision (Vlaanderen: niet beschikbaar - Brussel 13)

Entertainmentpakket: basisaanbod
Antwoord
#3
Voor het eerst in zijn geschiedenis combineert RTBF radio, tv en digitaal in één medium. Pure radio- en tv-zender La Deux wordt Tipik met een nieuwe look en vooral nieuwe programma's. Bepaalde programma's van Pure en La Deux zullen aanwezig zijn, maar met nieuwe features en nieuwe schema's. Zijn kleine naam: Tipik. Een media die zich voornamelijk richt op millennials, alias generatie Y.

Nieuwe shows in schoppen
Op de radio zal een nieuwe ochtend het levenslicht zien: Le Réveil de Djé maakt je elke ochtend wakker met energie en een goed humeur. In de vroege avond begeleidt het duo Sélim & Malou u bij uw terugkeer van het werk. Op zondagavond wordt er een speciale show georganiseerd door Loxley, een lid van L'Or Du Commun. Als een trotse erfenis van Pure zal muziek altijd centraal blijven staan op de radio, dankzij een up-to-date afspeellijst met de geluiden van het moment, ontdekkingen en liedjes die naar de jaren 90 en 2000 riekt.

Op tv,er zal ook een nieuw raster ontstaan. De niet te missen evenementen van La Deux blijven aanwezig, zoals La Tribune, Le Grand Cactus of Vews, in een vernieuwde versie. Elke dag verwelkomt een ander programma u om 20.00 uur, waaronder Stress en Cuisine, een volstrekt ongebruikelijke culinaire show gepresenteerd door Béné; Culture Club gepresenteerd door Cécile Djunga, waar coole cultuur en humor één zijn; en The Internet Show, gepresenteerd door Malou, die elke week het beste en het slechtste van het web zal ontcijferen. Twee andere shows zullen ook het levenslicht zien: The Love Experiment, de anti-Tinder bij uitstek, met een intieme sfeer en een curieuze psychologische test en The Escape Show, georganiseerd door Cathy Immelen en Ivan, die de zenuwen van onze gasten zal bezweren. zware test. Ze hebben een uur om even gek als grappig uit een escape room te komen.

Digitaal als ruggengraat. Sites, sociale netwerken en Auvio zullen een prominente plaats innemen in het leven van Tipik. Eén enkele pagina per sociaal netwerk, waar u het beste van onze radio- en tv-inhoud kunt vinden, maar ook specifieke inhoud ontworpen voor Facebook, Instagram en YouTube zoals Le Vlog de Béné (we zullen Bénédicte Deprez daar dagelijks zien worden ingebed, in een clip, mixen op een bruiloft…), decodeert Tipik (decodering van muzikale fenomenen door Marie Frankinet) of doe het zelfs met de decoratie, praktische, cosmetische en doe-het-zelftips en tutorials van Amandine Katz. Een enkele site zal ook alle popcultuur- en lifestyleproducten en -artikelen hosten. Auvio heeft ook recht op exclusieve inhoud, naast het hosten van tv- en radio-uitzendingen.

bron: https://www.rtbf.be/
112 DAB+ zenders in de ontvanger (Belgie, Nederland en Frankrijk)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)