Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Radio 10 groeit gigantisch
#1
Radio 10 gaat richting een marktaandeel van tien procent. Daarmee duren de successen van de radiozender van Talpa Radio voort. Dit blijkt uit de laatste luistercijfers.

Radio 10 heeft ook in de afgelopen maanden weer meer Nederlanders aan zich weten te binden. Het marktaandeel blijft met 9,9 net onder de tien procent steken. Vooral het ochtendprogramma van Gerard Ekdom draagt bij aan het huidige succes van de radiozender die voornamelijk oudere hits in de ether via FM en DAB+, wereldwijd online en in Nederland bij de meeste tv-aanbieders – waaronder Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile – aan Nederlanders laat horen. Met het marktaandeel van 9,9 procent is Radio 10 de twee na best beluisterde radiozender van Nederland. Het moet marktleider Radio 538 en NPO Radio 2 vooralsnog voor zich laten.

Radiozenders

Radio 10 stoot Qmusic van de derde plaats. Deze radiozender zag het marktaandeel naar 9,0 procent dalen. NPO 3FM blijft in marktaandeel (2,7 procent) gelijk. Het gat met NPO Radio 4 – dat het marktaandeel naar 2,5 procent zag stijgen – wordt echter kleiner. De andere radiozenders van Talpa Radio doen het minder goed. Sky Radio blijft in marktaandeel dan vrijwel gelijk maar komt niet meer in de buurt van tien procent marktaandeel. Met Radio Veronica gaat het ronduit slecht. Het marktaandeel daalde naar 3,4 procent. Bij deze radiozender hoopt men op meer luisteraars als in januari Wilfred Genee samen met sidekicks Niels van Baarlen en Rick Romijn van maandag tot en met donderdag de radio-editie van Veronica Inside presenteren.
112 DAB+ zenders in de ontvanger (Belgie, Nederland en Frankrijk)
Antwoord
#2
Radio 10 is na 538 en NPO Radio 2 de populairste zender van Nederland. In één jaar tijd stijgt het aandeel in de doelgroep 10+ met maar liefst 43%, van 6,9% naar 9,9%.

In september-oktober '18 bereikte de zender met de grootste hits aller tijden 2,1 miljoen luisteraars. Dat zijn een half miljoen luisteraars meer ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Dit blijkt uit de luistercijfers die vandaag door NLO/GfK zijn gepubliceerd.

Roland Snoeijer, radio director Radio 10: 'We hebben hier maar één woord voor: Trots! Trots dat we een plek in de top drie veroverd hebben, trots dat de nieuwe programmering aanslaat bij de luisteraars en trots dat marktaandelen van de ochtend- en middagshow blijven groeien. In het tijdvak van Gerard Ekdom (6.00-10.00 uur) stijgt het marktaandeel in één jaar tijd van 7,6% naar 12,7% in de doelgroep 30-59 jaar. Het programma 'Somertijd' heeft een recordaandeel van 13,8% in dezelfde doelgroep en is het best beluisterde middagprogramma bij de doelgroep mannen 30-59 jaar.'

Bron: NLO/GfK, september- oktober 2018, ma-zo 06.00 uur tot 24.00 uur.
112 DAB+ zenders in de ontvanger (Belgie, Nederland en Frankrijk)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)