27-06-2019, 13:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-06-2019, 13:10 door master-magic.)
Vandaag, woensdag 26 april, maakte het CIM de luistercijfers bekend van de periode januari tot en met april 2019. Nostalgie behaalt in deze golf een marktaandeel van 5,8% op de algemene doelgroep 12+. In de doelgroep 35-54 klokt Nostalgie af op 8,3%.
Directeur Tom Klerkx: 'In 2018 hebben we de groei van Nostalgie ingezet. Dat gaat uiteraard in stapjes, voor elke stap vooruit, zetten we soms ook weer eentje achteruit. We voelen evenwel dat we fanship aan het creëren zijn bij onze luisteraars We blijven dan ook trouw aan onze formule van classics en de herinneringen die onze luisteraars daarbij hebben. Dat zijn we nu volop aan het doen met 'The Summer Feeling Top 1000', de ideale soundtrack voor deze warme dagen. En dan moet het hoogtepunt van de zomer nog komen, op 10 augustus, met het Nostalgie Beach Festival, waar we afstevenen op een nieuwe recordeditie'.
NRJ, de nieuwe generalistische stadszender, is nog maar sinds september 2018 actief, maar begint 2019 al met een marktaandeel van 0,1% op de algemene doelgroep 12+ en 0,3% op de doelgroep 25-34.
Directeur Tom Klerkx: 'We hebben de afgelopen maanden al hard gewerkt om NRJ zijn plek te laten claimen in het Vlaamse radiolandschap. We groeien traag, maar gestaag en dat geeft energie. We hebben inmiddels onze eerste NRJ Live Session, met Bebe Rexha, achter de rug en de hele zomer lang zullen we vanuit Bocadero in Antwerpen letterlijk het mooie weer maken.'
Directeur Tom Klerkx: 'In 2018 hebben we de groei van Nostalgie ingezet. Dat gaat uiteraard in stapjes, voor elke stap vooruit, zetten we soms ook weer eentje achteruit. We voelen evenwel dat we fanship aan het creëren zijn bij onze luisteraars We blijven dan ook trouw aan onze formule van classics en de herinneringen die onze luisteraars daarbij hebben. Dat zijn we nu volop aan het doen met 'The Summer Feeling Top 1000', de ideale soundtrack voor deze warme dagen. En dan moet het hoogtepunt van de zomer nog komen, op 10 augustus, met het Nostalgie Beach Festival, waar we afstevenen op een nieuwe recordeditie'.
NRJ, de nieuwe generalistische stadszender, is nog maar sinds september 2018 actief, maar begint 2019 al met een marktaandeel van 0,1% op de algemene doelgroep 12+ en 0,3% op de doelgroep 25-34.
Directeur Tom Klerkx: 'We hebben de afgelopen maanden al hard gewerkt om NRJ zijn plek te laten claimen in het Vlaamse radiolandschap. We groeien traag, maar gestaag en dat geeft energie. We hebben inmiddels onze eerste NRJ Live Session, met Bebe Rexha, achter de rug en de hele zomer lang zullen we vanuit Bocadero in Antwerpen letterlijk het mooie weer maken.'
112 DAB+ zenders in de ontvanger (Belgie, Nederland en Frankrijk)
Site met enkele webradio's om te beluisteren
Site met enkele webradio's om te beluisteren